About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Tuesday, February 12, 2013

random, @__@

weheartit.com
IN THE NAME OF ALLAH THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL,

assalamualaikum earthlings,! :3

ya lately aku kemalasan tahap naga *bak kata kakak aqilah kita,
untuk update blog. xtau kenapa. hoho.
bukan takat update blog ja malas.
topup pun malas. therefore kredit dibiarkan kosong begitu saja.
ah, x penting utk mengisi topup tu. 
kalau bukak fb. ramai jugak y IM-ing aku.
kalau rajin aku balas sepatah dua kata.
dah kata aku ni pemalas.
and pelik.
aku weirdo tahu x,?
kalau aku malas nk contact org, mmg malas la jawabnya.
x tipu. 
entah kenapa, rasa mcm mahu menyendiri, malas mahu berkomunikasi dgn org org
y caring tanya kesihatan bagai. malas.
jgn tanya kenapa, aku pun x tahu kenapa. :)
jadi aku minta maaf dan ampun atas kemalasan aku. 
hehe.

hem....
ada rasa rimas utk baca paper or tgk berita lately.
yela. pilihan raya makin dekat.
rimas sbb parti A fitnah parti B,
parti C biadap dgn agama lain,
blablablabla.
x boring ke org politikus buat keja keja ni,?
reveal aib kaum sebangsa sendiri,
mengkafirkan org sesuka hati,
blablabla......
to be honest, aku x side mana mana parti ke pihak ke apa ke.
sbb bagi aku selagi x bersatu bangsa aku...
maka aku rasa mcm ditelan mati emak diluah mati bapak.
tau sbb apa,?
without penyatuan bangsa aku ni, maka agama Islam akan goyah.
percayalah, kalau hilang melayu kat tanah melayu ni,
agama Islam pun x mustahil akan terhakis.
berkemungkinan besar jadi macam negara Turki masa zaman Mustafa Kamal Attartuk.
takpun...negara terdekat dgn tanah melayu ni sendiri. Singapura.
haritu aku ada tengok program bual bicara bersama Tun Dr. Mahathir.
antara kata kata beliau y aku masih igt is...
uniknya di tanah melayu ni sbb org melayu menyatukan agamnya dgn bangsanya.
kalau korang perasan...kalau sebut melayu ja msti tau y dia tu mst agamanya Islam.
kan,? betul x,? 
kata beliau....bila ada penyatuan ni...jika hilang melayu di tanah sendiri...
maka apa masa depan agama Islam yang tlh sebati dan bersatu dgn bangsa melayu sendiri,?
tepuk dada tanya iman dan ilmu anda. anda org bijak pandai belaka kan.
haha. saya baru 18. apa yang saya tulis ni saya dah fikir dr form 3 lagi yo. 
:D
but....aku ni bukan la racist pun..
aku xda masalah pun dgn bangsa lain...
cuma point aku ialah melayu ni mudah lupa.
hohoho.
entah la. kalau sebut pasal politik m'sia, sgt serabut rasanya.
and aku mmg x bekenan betul org y menyokong membuta tuli tnpa memikirkan hal hal sampingan yang x kurang penting jugak.
aku ada sorang sahabat ni y kalau sebut pasal kerajaan ja mesti kata kata makian meniti di bibirnya.
katanya org y x meletakkan agama nombor 1 dlm hidup dia x layak memimpin.
emmm...akhir zaman ni sukar dah nk cari pemimpin mcm khulafa ar-rasyidin or mcm rasulullah (s.a.w) sendiri . jadi aku rasa optionnya, pasti A,B dan C y kebanyakan ahlinya saudara seagama patut bersatu. maka masing masing dapat memperbaiki diri masing masing di samping dpt mengukuhkan agama Islam tu sendiri. 
alert ya peeps, i'm not a good muslimah and so on tapi aku bercakap apa y aku fikir la. 
sbb aku x nak la jadi mcm negara negara Islam y tgh begolak skrg ni. seriously.
lepas diorang memberontak bagai ni, ada jadi lebih better ke neagara tu.? xkan.
yang best nya,? pihak 'ketiga' la. seronok tgk negara Islam hancur. 
pada aku dalam poitik malaysia ni, ada pihak y menjadi boneka pihak lain.
bangsa aku y dulunya bersatu padu la ni pecah belah gaduh berebut kuasa.
bukak aib org tu la bukak aib org ni la.
ya kita begaduh sesama kita sendiri. of course la ada pihak y best tgk. 
alangkah bodohnya. 
kata sahabat aku ni...parti B xnk kejasama dgn parti A sbb kisah dulu.
well, buang y keruh amik y jernih, bersatu demi kebaikan agama dan bangsa.
bangsa lain tepelihara elok, x da gaduh pun.
kita becakaran sbb kuasa. =='
lgpun...y tua tua ni bg la y muda pulak naik. 
insyaAllah tenaga muda akn memajukan lagi M'sia dgn lebih ekspress.
dan aku meyokong Hudud.
tapi aku nak jugak negara aku maju. x de la ketinggalan di belakang negara kafir....
x malu ke,? ada org y hina agama kita lah apa lah.
semalam aku tgk hashtag y famous kat twitter hashtag to Najib Razak tuh.
y jumpa pun byk bebudak ja y dok main hashtag and mmg biadap lah cara diorang tegur PM tu.
hey, like i say, i'm not supporting any party but lets act as an educated person can you,?
cara tulis hashtag tu biadap n menggambar kan kerendahan cara pemikiran sesorang tu. bagi aku la. imean come on la. beliau tu pemimpin negara. kalau tak suka pun, show some respect la sikit.
y dok komen pasal psy tu pun. ada yang pegi tgk pesembahan tu. tapi kutuk menyalak sakan kat twitter. apadia. kalau x suka x payah la pegi. ==' 
ini dok maki PM la apa la kat twitter tu.
camtu ke Islam ajar kita,? mcm tu ke,? kita buat mcm tu mencerminkan agama kita jugak. kalau org bukan saudara seagama kita buat kita x payah la ikut.
tnjukkan nilai murni y Islam tu bawak. ini tidak. buat malu agama n bangsa sendiri.

lagi satu y aku rimas...
bila pi mall ke apa ke nk cari baju, 
jumpa dah y lawa tu. tapiiiiiiiiiiiii tapi tapiii...
kalau x ketat or kecik baju tu, mst baju tu x menepati piawaian.
aku bengang betul. =..='
bengang smpai aku rasa mcm nk jd fashion designer,
design dress ke blouse ke y lawa lawa tp menepati piawaian for muslimah,
y ada size dr XS sampai la XXXL. x tipu la.
aku ni dah la gemok. nk cari baju y x ketat or melekap ni punya la payah.
and aku nk juai baju baju tu murah ja. x payah mahai mahai. niat aku supaya muslimah kat negara ni senang nk cari baju y menepati piawaian. bayangkan pahala y aku dapat byk mana. wohooo,~ :D
hahaha. angan angan ja tp mana la tahu menjadi dan diizinkan Allah kan. :)
kawan kawan muslimah doa la utk aku. :3
aku percaya pada rezeki y diberikan oleh Allah. 
i know we should dress not to impress human being but aku rasa kekemasan tu penting.

uh oh, 
ada announcement. :)
aku single alhamdulillah.
not in a relay anymore.
and so far sgt happy dgn keadaan sekarang.
happy utk kawan ja ngn semua orang. 
dan sampai sekarang aku masih menyimpan perasaan kat someone ni.
semoga dia jodoh aku. :3


last but not least. 
a confession.
*sebenarnya aku tulih ja ap y telintas kat kepala aku. T^T
aku baru 18, budak baru belajar, lap hingus sendiri pun terkial kial lagi,
maaf kalau ada y tersinggung.
y baik tu drpd Allah, y buruk tu drpd Allah jugak tp disandarkan kpd aku.
drop a comment cause i want to know your opinion too. tp jgn la bash sy ye, sy sensitip nt sy menangis. :3

and may peace be upon you.





posted by amalienaziyad. d[u.u]b

No comments:

Post a Comment