About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Wednesday, June 26, 2013

ini luahan hati.

weheartit.com

assalamualaikum,~~~~~
hi uolls,! sorry le x hapdet lama dahh. heheh.
busy sikit sejak masuk UiTM ni. *kenkunun*

hokay la. 
my life sejak officially jd prelaw student ni, 
setakat ni x start lg hectic days and weeks, maybe soon will be, idk.
lecturers mostly okay, classmates pun okay ja.
bestfriend,? x de lg so far but, ada la closemate tu. 
bilik aku kat tingkat 4 (which is cool cause i like staying upstairs than groundfloor, please mind my weird choice, plus i can exercise simultaneously taking care of my cardio)
and xyah cakap la tdo atas lntai bawah kipas kecik ats siling tu pun peluh peluh.
fuhh. mmg paneh betei baq hiang.
and actually quite busy sbenarnya. sbb hado je benda nk kena attend or settle up kalau xda kelas.
(so for those y rapat ngn aku used to texting with me blabla etc do understand my situation thank you)
buku chicken soup y beli masa memula masuk sini pun x smpat baca lg tau,! 
imagine ler nk berinteract ngn kgkwn lama mmg x smpat ah. derang pun busy gak. 
(tp brtwitter and berinsta ada ja masa)
sooo....um ummm. nk cerita apa lagi ya,?
oh, bg y tringin nk tahu best ke x masuk U ni,
nk habaq kat hmpa awai awai la. 
baik menabung dr skrg woi. 
byk gila duit pakai awai awai sem ni. mcm sekolah ah.
tp kalau enkorang pandai cari notes bagai dr senior part2 ke save ah sket duit.
and please, kalau baru dip part1 or asasi part1, 
kalau hado niat nk mengusya cri tulang rusuk y hilang or pemilik tulang rusukku,
please. buang jejauh niat tu. buang ke longkang. buang ke loji kumbahan. 
buang ke tgh laut dalam.
18 bagi aku kecik lg kut nk mencari pasangan hidup.
heheh. x salah sbenarnya tp bg aku lah. awal lg.
tp ikut enkorang le. aku bg tips jew. :3
kalau reti handle xpe ah. sila teruskan. y pntg, belajar tetap nombor satu.

weheartit.com

ah. speaking of mncri pasangan blabla niew.
sunnguh la. sejak aku meningkat dewasa ni, (kenkunun dewasa lah 18 ni)
emm. i tend to live my life freely. without terikat.
means. aku rimas bila dikonkong, x boleh itu ini, kena selalu itu ini,.
sungguh, aku x suka sgt bila letak gambar aku dgn amet as twitcon ada org marah, cemburu. 
amet tu bestfriend aku kut. entah kenapa aku menyampah nk layan cemburu dan rajuk org-y-lebih-dr-kawan-ni. dah tak suka nk kena tukar pulak gambor tu. hailaaa kome ni. -,-

aku ni dh la spisis malas nk bertexting ngn org.
mind you, aku mmg pemalas pun.
tahu tak, family aku pun aku x call stiap hari cerita hari hari aku cemana. 
i mean, family aku mstilah priority aku.
penat lah nk layan org y nak attention aku stiap hari. 
i got better things to do cthnya mcm main CS. eh.
dak la. kalau x mrajuk xpa. ni y pesen merajuk ni y buat aku bebal sepanjang hari.
serius, kalau rajuk org-y-lbh-dr-kwn ni mmg boleh rosakkan mood aku utk sepanjang hari. 

weheartit.com
aku.rimas. 
rimas.tahu.x,?

yes, i used to be the girl who,
dedicate all her heart to the one she love (konon konon sbb aku dah yakin y dia akn jd milik aku nt)
gve her all to the one she love,
hopelessly romantic,
typical in love girl.
used to patuh segala arahan dan suruhan cinta hati.
pernah jadi sebodoh bodoh org sbb 'cinta'.
tahu x betapa masa aku terbuang begitu byk sbb 'cinta' ni,?

do realise that
a relationship is not equal to marriage. 

aku.x.suka.

"kenapa x bagitahu i you pergi tgk wayang dgn kawan,?"
"do i have to tell you what i do and will do,?"
"xdela bnda bnda mcm tu mst la i nk tahu. kenapa rapat sgt tgkap gmbr dgn dia,? mesranya."
"dia kawan baik i. i mean. really kawan baik."

ini betul mengundang bad mood sepanjang hari.
you dont tell me what to do and what donts. 

weheartit.com
prinsip aku skrg, 
a relationship bukan jaminan y aku akan end up dgn org tu.
maka. selagi aku x dapat jaminan y aku bakal dgn dia,
aku x akan sesekali benarkan dia take the pen and write my life. 
xkan sesekali.
this is why i feel that i am actually not ready to be in relationship.
percayalah, kalau try control hidup aku x bg itu ini,
mmg x kan teragak agak aku tinggalkan deme mcm tu ja.

"kenapa agh break dgn si fulan tu,?"
"yelah. belum kahwin lg dh control bagai. rimas ah."
"control apanye,,?"
"agh kan zoologist. byk masuk hutan. bila camping byk llaki lg dr prempuan. dia x suka. x bg agh masuk hutan. habis tesis agh nk siap cemana. mama abah pun x penah larang larang agh masuk hutan bagai dia pulak nk melebih."
"ohhhh. okay faham dah kenapa."

nampak tak moral of the story,?

weheartit.com

maaflah aku bukan gadis tipikel mcm dulu.
sebenarnya utk fikir perihal cinta pun buat aku rimas.
masa terbuang sia sia. aku baru 18. tolong benarkan aku jadi 18 tahun.
cuba jgn ungkit tentang cinta dan permasalahannya yang sepatutnya begitu begini.
mungkin kau dan aku boleh bahagia tnpa bebal aku sepanjang hari. 
mungkin.

aih.
tulis entri pasal ni pun buat aku rasa aku sedang membuang masa berharga aku.
-,-

sepupu aku.
bercinta selama 11 tahun.
drpd form5 lagi.
skrg ni seorang doktor seorang technician MAS.
baru berkahwin hujung tahun lepas, 
saat aku tgh SPM dan berbahagia dgn hasrul reza.
11 tahun bercinta wehh. 
siap LDR (long distance relay) lagi.
sorang di london sorang di malaysia.
x kecoh pun nak tukar tukar password fb memasing.
x kecoh pun nk contact stiap masa.
rilek je diorg bercinta.
rilek je sepupu lelaki aku tu harmless flirt dgn kenalan gadis gadis beliau
(kata isterinya puan doktor tu dia mmg baik dgn prempuan pun, bia jela)
rilek jugak isteri dia x kecoh pun.
last last kahwin jugak.

free yourself
weheartit.com
takkan lari gunung dikejar.
percayalah.
kalau ada jodoh tu, sampai masa, 
kahwin le enkorang.
xyah la risau.
kalau telepas skrg, mana tahu bejodoh,
jmpa balik nt. yilekk laaaa.
kalau dia curang,?
yilek lee.
in relay ni kan mcm pelaburan.
nasib lah kalau rugi.
nasib jugak kalau untung.

dan ya.
aku mmg kepala ego.
tp rasanya aku ego dan bitchy dgn org-y-lbh-dr-kwn je kut.
sbb mcm y aku kata. aku x suka being in control skrg ni.
bila parents control anak, okay tu rasional dan mmg patut.
tp bila boyfren control ank dara org,?
hokay tu RIDICULOUS utk aku. 
biar la aku kepala ego dan bitch sikit
tp bg aku ni kira mcm aku memahalkan diri aku lah.

dan jujur. 
aku suka org y mudah.

mcm fynn jamal pesan melalui insta beliau,

"haih.
andainya aku tau dulu--
namun aku tidak--
maka aku sampaikan pada kalian adik2 aku.

simpankan dirimu.
biar TERMAHAL dan TAK TERBELI.
redhakan jodoh dan mati itu atas pilihan rabbi
yang maha mengetahui.

berkasihlah dgn suamimu selepas dihalalkan.

itu--
adlh seagung agung cinta yang aku doakan kita semua dapat rasakan."

-fynn jamal,25.06.2013-

dan.
sungguh.
aku penat lukakan perasaan org.
maka tolonglah.
do enlighten me to live my life, as an 18 y/o lady,
and to study. please.
tlg jgn bebankan aku dgn terpaksa memikirkan perasaan org lain waktu ni.
tlg jgn biarkan aku buang waktu utk hal sebegini.
bila waktu sampai nanti, 
bila the very right time,
maka hal begini mmg wajar aku fikirkan. 
but not now please.
thank you.


ps. i would like to have a son like bakti arjuna fitri. :3

i know imma weird girl. -,-
weheartit.com
and my peace be upon you.




posted by amalienaziyad. d[u.u]b

No comments:

Post a Comment