About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Saturday, March 10, 2012

the up and down,

aku semakin gemuk,!

assalamualaikum and good day peeps,!
haihh. seems like my blog now full of cobwebs and dust,! teehe. i apologize for my disappearance. i was too lazy to update my blog. and now i had a lot of stories to tell you if and only if you are interested enough to read my entry this time cause i ain't maria elena the famous blogger. :) ohh, before i go further, how are you peeps doing,? i'm not so well enough cause one of my eyes are swelling and yes, it hurt. D:

alright. proceed to my story. 
February : my super duper busy month.
 emm, februari lah bulan di mana aku sangat kelam kabut dan sangat tak terurus. :) yeah. masih di dalam proses untuk menyeimbangkan hidup aku sebagai pelajar tingkatan lima KUPSIS. sekarang, aku ketua Bahas BM KUPSIS. yang aku rasa memang berat tanggungjawab ni. hemm.... dan februari jugak lah aku dapat satu berita buruk yang aku tak pernah jangka pun. tak pernah terlintas kat fikiran aku yang aku akan terpisah dengan kawan-kawan kelas 5Sabar sebab 5Sabar dilupuskan sebab cikgu bio tak cukup. hemm. walaupun baru sebulan duduk dengan diorang, tapi aku dah biasa dengan diorang, dengan cikgu2 yang ajar 5S, dengan suasana kelas......dengan rutin harian aku sebagai penolong ketua kelas 5S. ;( memang aku menangis. sebab jiwa aku memang sayang 5Sabar. classmate aku memang awesome dan amazing semuanya. serius aku bahagia sangat duduk kelas tu. mungkin ada yang rasa malang duduk 5Sabar tapi bagi aku kelas 5Sabar paling best. dan walaupun aku duduk 5Nekad sekarang, tapi aku masih lagi tak boleh sesuaikan diri aku and menerima 5N sekarang. aku masih lagi tak rasa diri aku ni sebenarnya sebahagian dari 5N. dan aku rasa budak2 5N pun masih tak terima aku sebahagian dari diorang rasanya. setiap hari aku rasa beban untuk pegi sekolah sebab aku sekarang 5N, bukan 5S dahh. aku rasa,sepanjang penghijrahan aku ke 5N ni tak penah lagi la aku lekat kat kelas masa prep. selalu aku lepak 5S untuk studi dan buat homeworks. dan sekarang 5S dah jadi bilik Bahas Bahasa Melayu KUPSIS. betul lah, in one day, everything can change. '___'

to awesome sabarians, thanks for giving me a great time during we being classmates. i missed you guys terribly. 
 nah. ni untuk awesome sabarians.

.amaliena.farhan hashim.teh azilah.basyirah.nurimanina najwa.khairun nadiah.iylia.mirza.hafiz.azim.syazwan.muhaimin.nasihi.syafiq.luqman.faris.norrazatin haida.amizuhainiza.atiqah balkis.nieda aina.amirah.aida amalina.farah yasmin.firdaus.farhan judi.shakim.
rest in peace 5 Sabar 2012 also known as awesome sabarian '12
*********************
februari jugak lah, bulan yang hampir setiap malam aku ada latihan bahas dan setiap malam tu jugak lah aku tak berjaya siapkan satu homework pun memandangkan aku perlu memberi 100% tumpuan masa latihan. bila masa aku buat homework,? haha. setiap masa lapang yang aku ada aku buat lah. waktu riadah dan waktu tidur aku, aku takkan kacau sebab tu waktu rehat aku. dan dalam organisasi bahas bm sendiri ada masalah memandangkan aku ada 20 orang anak buah yang macam macam pe'el. :) dan diorang ni lah pengubat jiwa aku bila aku sedih stress dan buntu. diorang adik yang baik. selalu je buat aku senyum. walaupun ada peristiwa peristiwa yang buat aku stressed dan menangis kadang kala...tapi tu la yang menguatkan lagi ukhwah kitorang. aku sedang berusaha untuk mengukuhkan lagi team debat kupsis ni. aku nak diorang datang latihan dengan perasaan cinta pada bahas, bukan sebab takut kat aku or terpaksa. ohh, pasal takut tu, aku memang garang dan tegas pun dalam bahas. sebab aku nak diorang jaga disiplin dan manners diorang dalam bahas. bukan sebab nak diorang takut dengan aku. hoho. entah diorang tu tahu ke tak betapa aku sayang diorang. dah la aku ni jenis susah rapat dengan juniors. :) to team bahas bm kupsis, berusahalah supaya kupsis boleh menang johan hk sbp nanti,! 

saya sayang kamu ahli bahas bahasa melayu kupsis 2012. 
***************************
februari : there's always a rainbow after raining. :)

kem kepimpinan pelajar kupsis 2012 di kem singkir. gotta say, the camp was a WHOA,! seriously, it's the bestest camp i've ever attended,! yang pegi kem tu just pengerusi, naib pengerusi dan setiausaha kelab, uniform etc. first day kitorang kat sane, kitorang kene kawad dlu, before diberi taklimat, then diberi masa untuk set up khemah, then makan, then ROCK CLIMBING,!!! untuk aku, tu first time aku rock climbing and sumpah best. :D pastu FLYING FOX,! yang ni pun first time and sumpah best jugak. ^^, malam tu kitorang jalan malam. jalan malam atas ban, tepi bendang sejauh 15 kilometer kutt. and kitorang bepeluang jalan dalam hujan,! serious best. pengalaman yang tak boleh beli kat mana mana. jalan dalam hujan renyai renyai dengan kawan sekumpulan yang havoc dan awesome di tepi bendang sambil bernyanyi nyanyi dan melawak. masa tu terasa friendship tu sangatlah berharga. sejuk tu takyah kata lahh. tapi still, memang best. :) second day, kitorang pegi KAYAK kat pantai merdeka. perghh, yang ni pun first time jugak. dan yang ni best infinity walaupun muka aku burn jadi 2 ton colour. aku partner dgn k-anne. and alhamdulillah, nasib baik kumpulan 3 and 4 buat pagi. so kitorang bepeluang buat macam macam. tangan memang lenguh dan penat lah sebab mengayuh pedal tuh. makin bermuscle tgn aku lepas tu.  ^^, lepas tu oriendteering kat pantai merdeka jugak tapi tempat tu untuk visitors. orienteering ni lebih kurang macam treasure hunt jugak lah. tapi lagi mencabar sebab ade mase, obstacle and kene gune compass. bayang kan kitorang lari tepi pantai sambil angin pantai tu bertiup kuat. serious best,! then malam tu tak jadi buat kembara malam sebab hujan. satu peluang keemasan yang aku terlepas. :( tapi malam tu seems like semua orang pun letih jadi bila buat aktiviti bina menara drpd surat kabar, semua pun x menjadi sebab otak tak jalan. =..= third day, kitorang buat jalan berhalangan. memang best and aku tak lepas monkey bar jek,! dan sbb x lepas monkey bar tulah aku terendam habis dalam kolam bawah tu dan terminum sikit air dia. diorang cakap kat dalam tu ade berudu and pacat. yucks,! tapi aku rase aku tertelan air je...x telan benda lain. haha. entah. tapi aku lepas yang macam tarzan tuh. hehe. hemm. duduk kem tu, memang sekali pun tak teringat nak spm tahun ni, tak igt sekolah, tak igt homework. bila balik terasa balik beban berat atas bahu. haihh, nak buat mcm mn. nk undur masa pun x boleh dahh. 

mahu kayak bersama yang tersayang nanti. :)
********************
March : kesedaran.

bulan di mana aku berazam untuk excel dan jadi seorang yang sentiasa menghargai masa. 

1.03.2012 birthday keyo. 
malam tu just wish dia je. hadiah x bagi lagi. 
esok tu keyo mourning nak kek. kitorang buat tak tahu dan annoyed dia. dalam diam plan surprise untuk dia. pakat dengan bapak dia untuk belikan dia kek chocolate walnut secret recipe which is her favourite. we celebrate her birthday with ijat, syahier, amet, mirza and azrul. dia happy. kitorang pun happy. the next day is birthday syahier. disebabkan aku memang annoyed dengan syahier maka kek yang dia dah digest semalam tu kira birthday present dia sekaligus meraikan dia jugak la. though menyampah dgn dy, still dy kawan kitorang. dan hari tu jugak la bagi birthday present kat keyo form me and mr.f.  kitorang bagi dy beg bodyglove warna pink dan hitam, her favourite colour jugak. dan dia happy. aku pun happy. 

to keyo,
maaf lah, x mampu nak bagi kau ipod tapi gambar ipod aku mampu lah. ;) i wuv you keyo. 

***********
march : UP1

setakat ni aku baru dapat 1A untuk BM dan 1B+ untuk KIMIA. dariapada 2 subjek yang aku baru dapat. selebihnya, lepas cuti ni baru dapat. hemmm. mintak mintak laa +maths aku lulus, bio dan physics aku dapat D, sejarah, BI, math mode dan agama aku dapat A. tu yang aku target based on aku punya result final exam tahun lepas. +_+ tapi aku sangatlah tak yakin aku dapat mencapai target tu. hailaa. org lain dapat a berjela jela aku dpt lebih kurang ja. x pe la, bukan rezeki lagi (kata mr.f.).

p/s : jgn tiru okay,! ni hanya teasing je,! XD

**************
tuntasnya, despite everything i had face, i thank Allah for that. cause that's what made me become more mature and the experience is my teacher. :)

p/s : ohh, lupa nak cerita, aku dan dorm B7 kene jalan itik sebab sofea lupe nak alih baju yang dia sangkut kat tingkap dorm. humphh. best gila kene jalan itik tuhh. kebetulan kaki aku mmg sakit masa tu. D:

*******************

ya Allah, please bless me this year. amin. 

ni lagu tema aku untuk malam ni. :)

title : pada-Mu aku bersujud
artist : Afgan

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah



* esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah


kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa


ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud




tewime kasih dan thank you sebab sudi jenguk blog aku yang tak berapa nak best macam blog amal azraai che azuha or maria elena ye. may Allah bless you. 
:)
posted by amalienaziyad. d[3.3]b

2 comments: