About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Monday, April 1, 2013

Random.

weheartit.com
*k abaikan those picture sbb mmg x berkaitan

in the name of Allah, the most merciful, the most gracious. 

:) 
assalamualaikum.
hi gegadis comel dan lelaki lelaki kacak sekalian alam. 

aku ada dua benda nak share kat uolls semua. wajib check out k.
x salah kalau meluaskan pandangan kita. :)

check out this cool blog.
theotherkhairul.blogspot.com

mr.k ni owner blog ni.
and beliau adlh salah sorang writer terfaktab if i'm not mistaken. huhu.
and thanks to my dear atiqah zahari hengsem tu, aku discover blog ni.
buah fikiran dia, pada aku, something y rare to find le kut dlm bangsa aku snirik. hoho.
and baru baru ni aku baca latest post by syaqiban.
and i think. syaqib might interested to read one of the articles in theotherkhairul punya blog ni.

well. its about freemason n illuminati stuff.

cer le nengok ye. aku x suruh percaya or pegang or apa ka.
but. just check it out.

and secondly, youtube channel muslim ni. :)


.
ehemm. 

sejak aku aktif twitter ni mcm mcm peel manusia aku tgk.
y tweet cinta mcm dah lalui pengalaman cinta sejati bertaun taun,

y tweet pasal perempuan.
mcm kenai benoe peel perempuan ni gena. 

y tweet pasal lelaki.
konon memahami tahap petala kelapan.

y tweet pembangkang baik kerajaan jahat.

y tweet pembangkang jahat kerajaan baik.

*mind you. y tweet gini ni anak muda ramai. tambah lagi pasal cinta tu.

aku sbenarnya x ada masalah kalau nk tweet cinta ke apa.
tapi kalau sejam tu kau online, semua tweet cinta y konon konon cinta sejati etc etc tu kau nak retweet smpai penuh timeline aku, x ke annoyed aku.

i mean. come on,!!!!!!!
don't you guys have anything to do or to think besides CINTAAAAA,?????????
aku sumpah annoyed dgn org begini. biasanya aku unfollow ja.

.

aku heran la. 
pesal stengah org ni suka kondem minat org?

eg.
fairuz (bukan nama sebenar) minat justin bieber,
beliau hanya minat JB ja. bukan taksub ke apa ke.
pastu miss.A ni pun kondem fairuz sbb minat JB. sbb JB mcm pompuan la apa laaa etc etc.

amalina (bukan nama sebenar) minat lagu korea.
beliau ni minat sbb melodi dlm lagu tersebut y kena dgn taste beliau sejak jadi pianist ni.
pastu miss.B mai kondem pasal kpop shit.

jane (bukan nama sebenar) minat chelsea.
beliau minat chelsea pun beliau x de pun kalut nk panggil MU dgn nama x baik ke apa.
tiba tiba mr.W ni mai kondem chelshit la, x kuat la blablabla.

aku nak tanya. orang y slalu kondem minat org ni apa masalah hampa?
and aku nak tanya. y org bash sgt kpop ni,?
sbb seksi,? HELLO, retis malaysia ttup aurat ke semua,?
ohh, apparently minat hollywood x pa cause it's normal,
tp kalau korea x boleh cause the boys pakai skinny dress up mcm perempuan blablabla.
sbb retis kpop ni plastik? fake,? 
oh, retis hollywood xda y fake or plastic la,? 
retis m'sia xda y plastic or fake jgk la,?
talent retis korea ni fake ke,? abis pehal diorang punya entertainment ni boleh dikatakan diterima sedunia.?
heh.

*mind you, aku timbulkan persoalan pasal kpop ni sbb kpop slalu kena bash. bdasarkan pemehatian aku la.
i mean. i'm not a big fans of kpop pun. cuma aku rasa annoyed dgn org y suka bash bash MINAT org ni.and, retis korea ni bukan nya wonder girls, suju, big bang etc etc tu jaa. cehh. aku bukan minat y mainstream punya retis sgt pun. heh.

and lagi satu y slalu kena bash, y minat JB ni lah.
JB perempuan la, JB itu la, JB ini la.
kesah pulak kau ngn JB.
aku nak tanya, kalau JB tu x bagus sgt pehal ramai gila peminat dia.
dia tu tua setahun je dr aku *if i'm not mistaken
tapi da jutawan. aku? dlm acc bank ada habuk je.

persoalan y aku x bleh jawab sniri.
kenapa kpop ni sgt mndapat sambutan?
kenapa ramai sgt org minat industri hiburan LUAR NEGARA.
tak kisah la korea ke, indonesia ke, amerika ke.
persoalannya. kenapa?
kenapa industri hiburan lokal x mndapat sambutan segalak foreign entertainment?

emm.

perlu faham, manusia ni mcm mcm kerenah ada. mcm mcm interest ada. 
walhal DNA stiap manusia pun lain lain.
pastu kau expect semua org minat paramore mcm kau,?
kalau kau berpendapat begitu, GTH.


tolong jangan sempitkan minda anda dgn mengaitkan mereka mereka ni masuk illuminati pa segala bagai.aku tolak jawapan sebegitu sbb x relevan. (*kenapa x relevan? rujuk artikel kat blog theotherkhairul.)

and. please. don't make yourself a fool by believing every single things you READ at FB,TWITTER,BLOG, and don't believe every single videos you WATCH on youtube ke redtube... #Ehh.
in other and most simplest words, 
don't believe every single things you read or watch in the internet.
cause internet is where you can access informations without barrier.
aku tahu aku x banyak ilmu agama.
but. 
aku jugak harus berhati hati.
takut nanti kalau main percaya je. sesat pulak akidah aku kang.
kekadang ada org post ajaran sesat.
bayangkan kalau org x cukup ilmu agama mcm aku ni baca post post y disangkakan ilmu betul, tambah pulak kalau bab fikh ke akidah ke.
x ke bleh sesat akidah aku.
kekadang ada ja y post hadis x sahih.
ade je org percaya and amalkan.
x dinafikan ada je maklumat y betul. dan x dinafikan jugak ada parasit y cuba menyesatkan.
sedangkan org bijak pandai spm straight a's deans list stiap sem pun bleh follow ajaran sesat.
inikan org mcm aku. heh.
bukan takat bab agama ja. kadang bab peribadi seseorang ke...
apa apa je la. 
kan hidup di akhir zaman. begini la cabarannya. 



weheartit.com
*gmbar y mmg xda kaitan*

maaf kalau terkasar bahasa smpai ada y terasa.
ini cuma pandangan aku.

and my peace be upon you.




*nota kaki : aku x mahu calon suami y akan kondem minat aku dgn lagu korea serta fan aku terhadap chelsea. -amalina,2013.





posted by amalienaziyad. d[u.u]b

No comments:

Post a Comment