About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Saturday, December 31, 2011

Alhamdulillah, :)


assalamualaikum and good day peeps. :)
alhamdulillah, hari ni hari terakhir dlm 2011 in masihi year. 
and esok 2012. lusa aku balik hostel. tulat memulakan persekolahan dalam form 5.
so akan bermula lah kehidupan bagai dilanda puting beliung aku. busy x igt dunia.
ekhem. 2011 year y paling banyak sekali menduga aku. seriously.
semakin tua semakin hebat cabaran yang aku alami.
alhamdulillah, aku masih bernafas kat bumi ciptaan Allah, di dalam jasad dan nyawa yang Allah dah bagi pinjam kat aku. aku face dgn problem yang....aku fikir aku takkan face. tu fikiran singkat aku masa muda dulu [skrg pun muda lagi, :p ]. contohnya, problem in love. i used to say, suicide because of love is the stupidest thing ever done kan. tapi, bila tahun ni, bila aku sangkut, baru aku tahu langit tu tinggi ke rndah. macam macam thought yang terlintas kat fikiran aku bila aku rasa diri x disayangi oleh mr.f. seriously. bukan nya aku puja tinggi melangit mr.f aku macam xda life. tapi maybe.....sebab rasa sayang yang teramat kut. aku tak tahu lah. tapi jgn terkejut, kalau aku bagi tahu yang aku penah je terfikir utk suicide bila aku dan mr.f gaduh suatu ketika dulu. and pernah jugak aku kata yang orang banyak bercerai berai berpisah disebabkan benda remeh dan bodoh. tapi sebab benda remeh dan bodoh yang aku pernah fikir tu lah aku gaduhkan dgn mr.f. hahaha. memang. korang yang baca ni mesti rasa aku bodoh kan,? jadi macam tu sebab cinta. [puh-lease, pelajaran aku x penah terjejas sbb love aku okay,? tu sbb aku slalu main ja. =3= ] tapi korang kena igt.....kalau korang x penah alami, korang jangan main cakap je...nnti Allah bagi kita rasa, kut kita yang x survive.....betapa hebatnya kuasa cinta tu sampai boleh buat orang lain gila dan suicide. yes. there's a different between kebodohan dan cinta yang agung. tapi there's a million of situation to think of. kalau aku nk kupas kan, boleh lah aku buat tesis pasal cinta yang Allah cipta ni kan. conclusion is : bila kawan kawan korang or orang keliling korang hadapi masalah ni, puh-lease-lah, jgn fikir yang korang ni baik dan waras sgt utk fikir "aku takkan sebodoh tu utk cinta" or etc. baik doa semoga kita x jadi mcm tu daripada bongkak kata macam macam. alhamdulillah aku survive cabaran ni.

sebenarnya ada byk lagi y aku mahu kongsikan, tapi aku malas sebab ada orang menuggu aku. :)
**********************
meh nak cerita pasal pelangi di sebalik mendung yang aku hadapi. :) 

sengal's ni kawan kawan yang paling rapat kat sekolah. diorang ni.......aku sayang setengah mati though aku kenal diorang kejap je. seriously. diorang hebat sbb banyak buat aku bukak mata and mind aku.






to sengals : thanks for all the sweet memories you gave me. 
to mr.f : thanks for everything.
to army : thanks for still being my bestest friend.
to 4sc3 : thanks for still remembering me. 
to anybody and everybody : thank you and sorry if i did anything wrong and hurt you.

p.s again, sebenarnya aku tak tahu apa aku tulis....so...jangan kutuk aku dalam hati korang ehh,? ni kan blog aku. :) thank you again.

fullstop. 

posted by amalienaziyad. d[3.3]b

No comments:

Post a Comment