About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Monday, December 26, 2011

perempuan dan kesempurnaan


biarkan aku khabarkan padamu,
bahawa aku cuma gadis biasa,
aku bukan bidadari kayangan yang sempurna.
aku bukan rupawan dari ceritan dongeng yang sangat jelita.
aku cuma gadis biasa.
hidupku pun bukan hanya indah dan bahagia.
biar aku ingatkan kamu,
bahawa aku bukan bidadari yang turun ke bumi.
dengan kejelitaan dan kesempurnaan yang kamu impikan.

bukalah mata.
kau pun bukanlah putera impian dari cerita dongeng.

maka.
mengapa tidak kita sama-sama memperbaiki diri?
dari sibuk menuding jari pada ketidaksempurnaan masing-masing?



*found this on my tumblr.
posted by amalienaziyad. d[3.3]b

No comments:

Post a Comment