About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Sunday, December 18, 2011

cantik.beautiful.pretty.gorgeous.jelita


assalamualaikum and good day peeps, 
hoho, sorry ad gambar kurang sopan di atas ye. :) 
one easy question, adakah lady di atas ni cantik,? 
well, dari sudut pandangan aku, both my eyes said that that girl's a ten. means, i say, she's eautiful.
tak tahulah kalau korang tgk dia korang kate hodoh or biase je tgk dy. 
hem, actually gmbr dia ni ak jumpa kat tumblr ak. sesuai la ngn tjuk entry aku kali ni kan, 
cantik, beautiful, gorgeous, pretty, jelita dan sewaktu dengannya. :D
hemmm, pandangan mata setiap orang sebenarnya berbeza pada pendapat aku.
it depends on how someone sees it. pada aku dia ni cantik je.

hemm, how about aku pulak,? lets compare me and her, 
*sorry sebab pintu lokar aku terbukak luas kat belakang, :D *

okay, that's me, in my favourite baju kurung cotton aku lepas prep malam rasanya. 
kalau nk compare aku dgn model tadi y namanye miranda kerr kalau x silap memanglah bagai langit dan kerak bumi kut. hohoho, aku ni muka rakyat biasa, comel sikit je [kenyataan] hahaha,
to be honest, slalu kalau aku scroll tumblr aku, or ak pergi tuisyen ke, or aku keluar pergi mane mane, mesti je aku akan "woahhhh, cantiknye die tu,!" or "mahu cantik macam die,!" kalau aku terjumpa mana mana gadis or lady yang lawa. compared to me, aku mmg gemok, bermuka bulat and pendek. aku rasa tu je yang bezanya aku dengan diorang. what, aku beautiful in my way ape. hoho. bukan nk perasan tapi cantik tu bukan semata mata figure sahaja. attitude and dalaman pun mau kira jugak tau. but still, after meyakin kan diri dengan kata kata semangat still aku masih ade perasaan rasa tidak selamat. rasa macam kalau aku x cantik x de sape nk kawan dengan aku. jgn gelak kalau aku cakap yang kadang kadang aku jeles dengan kawan kawan aku yang bagi aku sgt pretty. seriously. bila aku ada perasaan mcm tu, maka confident level aku turn to a ZERO. even dgn cousins aku pun aku boleh rasa down to earth. melihatkan bila mereka pakai ape pun, even pkai simple sbb nk keluar pergi mcd pun nampak lawa. aku rasa mcm aku ni dork je bila jalan ngn diorg. hoho. true. aku mmg rasa mcm tu pun.

but...to think back.....everybody's beautiful. and my mr.f pun selalu je cakap aku ni cantik sebenarnya. cantik in my own way. hoho. dia kata mcm tu sbb dy tu intan payung aku, memang lah kan, hahaha. tapi ade satu thought yang buat aku bersyukur dgn ape y aku ade, that is round and cute face, [please, aku tak halusinasi okay?] what i'm trying to say is, aku ade something yang model model jelita or gadis y jadi roll model shawl x de. same jugak dengan orang lain yang have the same feeling mcm aku. and model model jelita and gadis shawl probably pun ade feeling mcm aku jugak. kan semua human being je. ponit aku....Allah kan dah cipta kita sebaik baiknya, Allah maha adil lagi, cipta setiap orang ade kelebihan and keistimewaan, kelemahan and keburukan. so....we don't have to feel yang kita ni kekurangan. sebab kita sendiri pun cantik in our own way.
untuk semua ladies [*perasan macam ade orang nk bace blog aku, :D * ]
mcm y picture atas ni kate, you're amazing just the way you are, seriously.




nah, ni untuk korang jugak. dan untuk aku. :)
i'm beautiful, you're beautiful, everyone is beautiful.
and jgn lupa, say Alhamdulillah, thanks to Allah.

* photo curtsy : tumblr *

p.s aku tak tahu pun aku tulis ape ni. main hentam type jek. hoho.

may be peace upon you. 




posted by amalienaziyad. d[3.3]b

No comments:

Post a Comment