About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Thursday, January 27, 2011

my wishlist.

assalam alaik.
alhamdulillah, sorry cuz lama ta update blog. duuh, it's been a busy week,!
hehu, hw bertingkat tingkat.
alhamdulillah, so far boleh cope on...
cuma aku rasa aku kena amik tusen fizik and kimia lah...
so far alhmadulillah math modern and add math aku okay.
really suka add math and math mode skg nih. :))
syariah quran sunnah and arab. takyah kata lah.
mmg interesting gila....
tapi....bila belajar....mmg macam kena sepak kat pipi tersedar dr lamunan leka y mghanyutkan aku.... aku terfikir satu benda. hemmm.....aku harap bila aku letak syarat ni dia tak marah aku.

sesungguhnya lepas conversation ak dan dia pasal aku takdapat mrsm,
aku rasa mcm sedikit demi sedikit rasa senang aku kat dia terkikis.
dia kata....boleh saya call awak untuk tenangkan awak(that time ak sedih gila sbb takdapat sbp n mrsm),? i mean, selain drpd Allah.
aku rasa mcm direntap. dia yang kata perasaan dia kerana Allah mengucapkan kata2 itu,?
sedangkan dia tahu batas seorang lelaki bukan muhrim kpd seorg perempuan bkn muhrimnya.
dia tahu benar yang kalau dy call cuba untuk menenangkan aku akan membawa fitnah ke hatinya. dia sgt tahu. mungkin dia bermaksud baik...tetapi dia yang aku kenal selama ini sebagai seorang y menjaga kata2, sgt alim orangnya, sgt rasional.
adakah aku telah menggelapkan hatinya dgn melayan dia dgn baik,?
aku tak tahu. tapi yang pastinya selepas aku melayan dia dgn baik,
kata2 dia semakin 'bebas', tak seperti dulu yang sgt mnjaga kata2 dia,
tak seperti dulu yang jarang sgt menegur aku d fb.
sungguh. aku tak suka dia mcm tu. sbb dahulu dia kata kerana Allah.
dan aku pegang kata2 dia tuh.
semalam dia call aku memandangkan aku takdapat na chat dgn dia kat fb smalam.
aku cakap jgn msg or call aku EVER. dia cakap nak cakap ngn 'tunang' sniri pun salah ke.
aku cakap takpayah la. and dia kata jgn lah tak contact lgsg. aku cakap cukup kat fb ja.
aku tahu dia tak puas hati. tpai once dia kata kerana Allah. maka itulah syaratnya.
dalam islam tak kata pun kalau dah betunang kena contact selalu. tunang bukan permit utk contact selalu ye. even tgh bercinta. once again aku kata, once dy kata kerana Allah,
maka dia perlu berkelakuan seperti kerana Allah.
atau, aku akan jadi benci kat dia. cukup sebulan sekali tergur d fb.
tak perlu nak contact selalu. buang masa buang duit. sbb aku bukan isteri dia.
lagi satu....aku tak suka lelaki mcm ni :
"jgn curang ye. jgn cari y lain ye. jgn buat itu ini ye"
please. jgn biarkan aku maki kau. sbb aku akn swear on anything i think of that time. aku mmg mcm tu, maaf lah. duuh. belum kahwin lagi dah halang bg syarat pesan jgn curang macam2 dah,? sumpah aku benci gila lelaki camni. baru couple/tunang beb. couple/tunang buat cara couple/tunang. melainkan kau bagi pesanan y baik sprti stiasa mgingati Allah, bkn igt dia ke ap ka.... haih. byk kali ak tinggalkan di ats sbb y sama. krn kata badan binasa. tlg lah, jgn biarkan aku benci kau lagi sekali. tolonglah. and tak perlu sweet words mcm iloveyou because of Allah. hello. ucapan iloveyou tu pun dah cukup buat aku lalai. dan mesti ke ak ucap jugak iloveyou tuh kat kau,? mesti ke,? mesti ke,? mesti ke,??????????
TAK KAN. jadi jgn paksa aku ckp sweet words tu lagi kat kau. sbb aku bnci gila bila kau cakap mcm tu. once again. ak pegang kata2 kau. kerana Allah.
tolong jgn jdkan kerana Allah sbg alasan kau sdgkan kau tak melakukan perbuatan y menggambarkan kerana Allah. aku cakap ni bukanlah aku ni baik nak kritik kau. tapi....aku taknak benci kau untuk sekali lagi. aku pun tak suka kalau duk ada perasaan tak suka kat org. tak tenang hidup. :( tolonglah. sepatutnya bila aku leka kau y mengingatkan sbb kau dilahirkan untuk menjadi seorang khalifah kpd keluargamu, dan bila kita berdua leka kaulah y patut sedar dan mengingatkan aku. bukan aku y mengingatkan kau,! aku tahu, mmg patut kita saling mengingati....tapi kelakuan kau lately out of control. serius aku tak suka.
hemmm....aku harap kau berubah kembali seperti dulu.

kepada kamu, : mengingati Dia lebih baik daripada mengingati aku,merindui Dia lebih baik daripada merindui aku,
mencintai Dia lebih baik daripada mencintai aku,melebihkan Dia lebih baik daripada melebihkan aku.
aku hanya manusia biasa. takperlu untuk mengingati atau mencintai aku lebih dr Dia y mencipta kau, selagi aku bukan isteri kau.

* that is my wish number 1 takat ni.
********************************
wish number 2 : a cannon dslr.


hehu. insyaAllah kalau spm gempak ak nak minx sesape bg ak canon dslr...
hehu, tak kira lah time tu zaman kegilaan dslr dah abih, a passion is a passion.
no matter lah zaman dy da berlalu. kan kan kan,? :DD

********************
wish number 3 : nak pakai shawl mcm the scarflets lah,!
and nak cantik mcm maria elena,!
nak coolio mcm dy,!

******************
wish number 4 : nak boyfie ensem

macam boyfie maria elena.
macam noh hujan.

tapi sifat dy mestilah :
KAYA IMAN, KAYA BUDI BAHASA, KAYA ILMU,
sedap mata memandang, tough, atlet, tinggi,
berwawasan, matang, rasional,
kalau boleh nak y kaya,(tak kesah sbenarnya,! :DD)

hahah. kalau nak list sifat y nak,
tak abih la....suma nilai murni nak letak kan,?
hahah. terima je lah. :DD

************************
wish number 5 : nak mrsm,!!

weehoo. kalau ad rezeki nak lah mrsm uh.
kwn2 un da nak kluar pegi mrsm sbp and sek agama....
sedih wooh,~ tp takper lah. diorg pegi utk kebaikan. bkn keburukan. :)
Allah bless them all always. amin.

**********************
kay lah. guess till here. esok write lagi. hehe.
thnx and sorry.

assalam.

e.n.d




posted by che' nina & mr. walkman d[0.o]b

No comments:

Post a Comment