About Me

My photo
sweet 18, currently lives in Tanah Melayu, gadis melayu, love baju kurung, and just a plain girl which awesome in my own way. *warning : this blog may contains my bad side, stupid side, rude side, you name it. but also contains my bright side of course. :D

Wednesday, December 22, 2010

my rant.

bismillahirrahmanirrahim,

Allah, aku tak layak untuk syurgaMu, tetapi aku tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu, dari itu kurniakanlah ampunan kepadaku ampunkanlah dosa dosa ku, sesunggunya Engkaulah Pengampun dosa dosa besar,

:'(

hari ni aku buat house chores, lebih drpd biasa. mama pelik lah jugak, kenapa aku rajin sgt hari ni. hakikatnya aku hanya mahu occupied otak aku dprd fikir hari ESOK. hari result keluar. some of them ceria. tapi aku tak. sesungguhnya aku sgt takut kecewa dalam pelajaran. sbb pelajaran adlh cinta aku. aku tak punya keyakinan y tinggi dalam pelajaran aku. aku takut....hati aku gelisah, takut aku kecewakan abah dan mama, so is my teachers. takut. tp sahabat aku....ajar aku...jgn lupa doa kat Dia, sbb....no matter what we did, Allah always there for us kan,? no matter how many times we back away from Allah, He always help us, give us His generosity, *sigh*

Di dalam kesibukan menjalankan pekerjaan harian, kita kadangkala terasa payah melakukan sesuatu. Bagaimanapun, kita selalu terlupa Allah subhana wa ta'ala berada di samping kita dan telah berjanji akan memudahkan hidup kita jika kita memintanya. Di dalam surah Al-Mukmin ayat 60, Allah menjelaskan:

Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka jahannam dalam keadaan hina dina!

ya Allah...tolonglah hambaMu y hina ini...

ampunkanlah dosa dosa ku,

berikan aku sedikit kekuatan untuk menempuh hari esok...

ya Allah...hya Kau y mampu tolong aku...

Allah, tenangkan lah hati hambaMu ini....


:'(


posted by che' nina & mr. walkman d[T.T]b

No comments:

Post a Comment